måndag 9 maj 2011

Hur mycket ska man behöva ta?

Natten har varit en lång plåga. Sovit, vaknat om vartannat. Första gången jag vakna var jag genom täppt i näsan sen börja det värka mer och mer i halsen. Dom gånger jag slumra in hade jag väldigt konstiga drömmar. När klockan ringde var det med stor lättnad jag klev ur sängen. Hals och näsa känns lite bättre men nu känner jag mig febrig. Har inte tid att vara sjuk just nu. Det är en hel del som ska ordnas efter papppas bortgång och det är givetvis jag som får dra det tyngsta lasten. Det blir till att kurera sig med tabletter, nässpray och hostmedicin. Hoppas på att förkylningen inte bryter ut ordentligt utan försvinner lika fort som den kom. Tycker att det räcker så bra med att brottas med allt runt pappas bortgång.

Vilket härligt väder vi har. När jag gick ut och hämta tidningen i morse hade jag ingen större lust att gå in igen. Satt ett tag på altanen på framsida och lyssna på fåglarna som kvittra. Såg solen stråla och redan så tidigt värmde den. Det ska bli över +20 grader idag, synd att jag inte har tid att sitta ute och njuta av vädret.

Nej, ska jag få något gjort innan det är dags att ta sig till Nynäshamn så får jag sätta fart. Ha en bra dag.

1 kommentar:

Livsnjuterska sa...

Att sitta i vårsolen med praktförkylning det ska man inte göra, då får man dras med förkylningen jättelänge. Bra att du gick in.
Jamen visst är det urgott med rökta räkor och aioli saffrans klet.

Kraaaaaaaaaaaaaam