lördag 28 maj 2011

Godmorgon!

Nu är det Elitloppshelg igen, årets stora travhändelse här i Sverige. Det betyder att det blir trav i i dagarna två här hos oss. En hel del spel kommer det bli och förhoppningsvis en del vinster. Ska koppla in datorn i TV:n och sen kör vi så det ryker.

Efter jobbet igår var vi en sväng ner till centrumet. Där träffade vi på Sandra med familj. Felicia har fått en ny cykel som hon är så stolt över. Så stolt så när dom ska åka och handla ska cykel med. Den ska ligga i bagaget på bilen och där med basta. Hahahaha, hon har så lustiga idéer den tjejen. Cykeln visa hon stolt upp även cykelhjälmen skulle visas upp. En ringklocka som hon glatt plinga på, hade underverket också. Hon kan cykla samtidigt som hon plinga på klockan. Och självklart var cykeln rosa.

Jag hade tänkt grilla ute igår kväll men tyvärr fick jag ändra mina planer då det regna. Köttet som jag köpt på jobbet hamna i stekpannan istället. Gjorde hemlagad beasås, så gott det är när man gör den själv. Till det hade vi färsk potatis och givetvis ett glas rött. Mätta och belåtna satt vi oss ner för att titta på TV:n, det tog inte lång tid innan vi båda somna in. Jag vakna vid ett-tiden, då stod TV:n på och Bosse hade gått upp till sängen. Vilket jag också gjorde för fortsatt sömn. Nu är jag pigg igen och ska ta i tur med morgonsysslorna. Kanske jag bakar en kaka som vi kan ha senare på eftermiddagen till kaffet. Som sagt var så blir det en hel del trav och då kan behöva något gott till fikat.

2 kommentarer:

Livsnjuterska sa...

Klart att hon är stolt över sin rosa cykel och att trampa och samtidigt plinga på klockan, det är grejer det. Jag skulle inte ens kunna cykla pga av min yrsel, Den är nästan konstant där, mer eller mindre. Jag gör mina vurpor här hemma och Jaja är dödsförskräckt, hahahahahahaha. Jag har inget vett mer än att skratta åt eländet.
Men Kathrin du kan väl fortsätta och följa mej på den nya bloggen??
Kraaaaaaaaaaaaaam

Livsnjuterska sa...

Klart att hon är stolt över sin rosa cykel och att trampa och samtidigt plinga på klockan, det är grejer det. Jag skulle inte ens kunna cykla pga av min yrsel, Den är nästan konstant där, mer eller mindre. Jag gör mina vurpor här hemma och Jaja är dödsförskräckt, hahahahahahaha. Jag har inget vett mer än att skratta åt eländet.
Men Kathrin du kan väl fortsätta och följa mej på den nya bloggen??
Kraaaaaaaaaaaaaam

Så där nu hamnade kommentaren från min rätta adress