onsdag 11 maj 2011

Överraskande möte.

Idag blev jag glatt överraskad på jobbet. Jag var på lagret när jag fick reda på att jag hade besök. Gick ut i butiken och möttes av en glad kvinna i min ålder. Kände igen henne men kunde inte komma på vart jag sett henne. Hörde henne säga något om småplock, tänkte ska hon plocka smågodiset men det gjorde dom ju igår. Måste ha sett väldigt frågande ut, hahahahaha. Kvinna visa sig vara min bloggvän Anki. Vi kramades och skratta. Gissa hur mycket jag uppskatta att hon kom in. Det kändes som jag känt henne i hela mitt liv. Hon är lika glad och positiv i verkliga livet som hon är på bloggen. En underbar tjej. Har fått mig många härliga skratt åt hennes inlägg på bloggen. Det är inte ofta man träffar på en sån glad och positiv människa. Sandra och hennes dotter är gamla kompisar och en dag hade Anki tittat in på min blogg och lämnat en kommentar och på den vägen är det. Nu har jag sagt till Sandra att hon får fixa till en fikaträff med oss mammor, barn och barnbarn. Enligt våra döttrar så är vi lika galna bägge två och det har dom nog helt rätt i. Tänk att mitt i allt runt min pappas bortgång få träffa denna underbara tjej och bli smittad av hennes glädje. Hon är banne mig guld värd för denna fina gest. Jag ser fram emot ett fikamöte och få lära känna henne mer.

Idag  köpte två jordgubbsplantor som jag kan ha på altanen. Senare ikväll ska jag skörda dom tre första gubbarna på dom. Årets första svenska jordgubbar. Men innan dess så blir det hallon, blåbär, belgiska jordgubbar och grädde. Till middagen hade vi svensk växthus-odlad potatis och smör, mums. Så man kan väl säga att vi har en fet onsdag idag, hahahahaha.

1 kommentar:

Livsnjuterska sa...

Så gullig du är. Ja , det var som att träffa en gammal vän som jag inte sett på länge. Jag visste att duskulle vara precis så som jag har föreställt mej. När man läser din blogg så känner man direkt att det här är en människa som inte föreställer sej utan du är den du ger dej ut för att vara i bloggen.
Många där ute som bloggar gömmer sej bakom bloggen. Ja du förstår hur jag menar och så finns det de här som vill visa att de är för mycket mer än andra.
Både du och jag är så långt ifrån dessa människor.
Jag har ju sett hur dumunhuggs med din dotter och jag kan nog säga att våran humor är rätt lika oxå.
Att vi är galna det har nog Sandra och Sofie rätt i, hahahahahahahahaha.
Kraaaaaaaaaaam