onsdag 4 maj 2011

Fick en gullig sak idag.

Träffa min diabetessköterska idag. Blodtrycket och blodsockret var bra. Fötterna mår ännu bättre. Sen prata vi raggsockor. Vid förra besöket hos henne såg hon mina egenstickade sockor, hon blev så imponerad så hon bad sin mamma att lära henne att sticka sockor. Hon är nu i full gång med raggsocks stickning, hahahahaha. Sen kom vi in på blodsockers-mätare. Jag såg på dataskärmen att min förra mätare stod kvar på hjälpmedel och påpekade då att jag inte längre hade den. Hon fråga om jag hade gillat den, visst gjorde jag det. Faktiskt den bästa jag haft, men den jag har nu fungerar också, sa jag. Då fråga hon om jag ville ha en ny sådan. Landstinget hade godkänt dom igen vid senaste uppköpningen. Du kan ju behöva två stycken säger hon. Bara tacka och ta emot. Nu kan jag ta blodsocker prov i mörkret om jag vill. Och den här är mycket snabbare än min gamla. Och det bästa av allt, den är så liten och gullig. Är man prylbög så är man,hihi.

Pappa är nu tillbaka i Sorunda. Han var inte kontaktbar idag. Han hade titta upp ett par gånger, för att snabbt somna om igen. Mamma sa att hon nu tycker det är skönt att han är tillbaka på sitt eget boende och kanske har hon rätt.

Nu ska jag ta ett blodprov innan jag hoppar i säng. Nattinatti och sov så gott allihopa.

Inga kommentarer: