söndag 4 mars 2012

Wasaloppet.

Idag går Wasaloppet och jag ställde klockan på sju för säkerhets skull. Jag brukar ju vakna klockan fem och då kan jag inte somna om. Men så var det inte i morse, först vakna jag klockan fyra och lyckades somna om. Nästa gång vakna jag klockan sex och tänkte att jag kan ligga en hel timme till, bara det är ovanligt för mig. Somna om igen och vakna inte förrän halv nio, hade inte hört väckarklockan. Är lite retligt att jag missade starten på Wasan, det är klart roligaste att se på hela loppet. Nu blir det att vänta på målgång, under tiden har många timmars TV-tittande på elit och glada amatörer som åker detta långa lopp. Duktiga är dom.

Ska göra en Pinocchiotårta till eftermiddags kaffet. Sandra ska komma på besök. Hon vill väga sig, men vill inte se vad hon väger. Ska även mäta hennes midjemått utan att hon ska se vad måttet. Hon gillar inte bakslag nu när hon fått för sig att fettet ska bort, hahaha. Kosten har hon lagt om till en mer nyttig sådan och sen har även hon köpt sig ett löpband. Vi får se om hon kan låta bli att ta en tårtbit,hihi. Annars händer det väl inte så mycket mer idag kan jag tro. Ska återgå till tittande på skidåkarna som sliter där uppe i Dalarna. Ha en bra söndag.

Inga kommentarer: