måndag 26 mars 2012

Ny vecka igen! Måndagar är nog veckans sämsta dag. Man är seg och det är svårt att komma igång. Jag bara hatar måndagar. Idag blir det smörgåstårta på jobbet, mums. Ska åka lite tidigare till jobbet för att hinna gå in på zoo-affären och köpa mat till gojan. Sen blir det smörgåstårta till lunch innan det blir dags att börja mitt arbetspass.

Ungdomarna i Årjäng åker till Norge för att jobba istället för att studera. Helt rätt tycker jag, skulle göra samma sak om jag var ung och bodde så nära gränsen. Och dom tjänar över 100 00 kronor/ år mer än om dom lyckas få ett jobb i Sverige. Inget som man skulle tacka nej till. Årjäng är den enda kommunen i Sverige som inte har några problem med ungdoms arbetslöshet och ungdomarna kan ju bo kvar i kommunen även om dom jobbar i Norge. Hur bra är inte det? Kul att det finns någon kommun där ungdomarna ser ljust på framtiden. Dom ungdomar som jag sett i intervjuer på tv:n ser riktigt glada ut, det skiner i ögonen på dom. Värmlänningar brukar vara ett glatt folk men dessa ungdomar har säkert en dubbel glädje i sig. Om det är lönen eller att ha något fast jobb som gör det förtäljer inte historian. Men visst är det skönt att se att det finns ungdomar som har ett val, jobba eller studera.

Ska väl göra ett träningspass men kommer liksom inte igång. Får nog helt enkelt bara tvinga ner mina fötter i gympadojorna och hasa mig upp på löpbandet. Har suttit och försökt att motiverat mig, men inte riktigt lyckats med det. Vet ju att det är viktigt för mig om jag inte vill lägga mig under kirurgens skapell. Och jag har ju blivit så mycket bättre den senaste tiden. Blir det inte något bakslag så ska jag börja jobba heltid nästa vecka. Något som jag ser fram emot. Så det är lika bra att komma igång med en runda på löpbandet nu.

Ha en bra måndag.

Inga kommentarer: