lördag 3 mars 2012

Inte lätt att komma i gång.

Idag är en sådan där dag som kroppen inte riktigt vill vara med. Allt känns så jobbigt, bara tanken på att röra sig gör att kroppen protesterar. Det är tur att jag inte ska jobba. En liten tanke kommer upp i huvudet, är det så här det känns när man blir gammal. Är det så här dom flesta gamlingar känner sig? Jag hör ganska ofta att våra äldre kunder säger att deras kroppar inte vill vara med. Om det är så tycker jag synd om dom för det kan ju inte vara roligt att varje dag ha den känslan. Jag ska hasa mig in i duschen och hoppas på att orken kommer tillbaka. Hade tänkt mig att baka surdegsbröd idag och under tiden som degen står på jäsning så står dammtorkning på måstelistan. Och det tänker jag genomföra vare sig kroppen vill vara med eller inte.

Bosse anmälde sig på arbetsförmedlingen i tisdags och redan på torsdagen ringde en firma upp honom och ville att han skulle komma på intervju på måndag. Om han får jobbet så kan han börja jobba omgående. Snacka om att ha tur. Det var likadant förra gången han var arbetslös, då ringde flera firmor upp honom. I byggbranschen så vill dom ha utbildade och erfarna arbetare och då Bosse har väldigt bra betyg så är han eftertraktad för arbetsgivarna. Att Bosse snart är 63 år verkar inte vara någon nackdel. Bosse själv tycker det är jätte skönt att slippa söka jobben. Det är lite kul att en del aldrig behöver söka jobben själva medans dom flesta söker hundratals jobb utan att få napp.

Nej, nu får jag allt göra ett ryck att komma i gång. Det duger inte att sitta framför datorn hela dagen. Ha en bra lördag.

Inga kommentarer: