söndag 25 mars 2012

Sommartid

Kan inte fatta varför vi ska ha sommartid. Kommer nu gå med ständig trötthet i minst två veckor. Det kommer bli två jobbiga veckor med många gäspningar. Tycker inte det är värt att pina kroppen bara för att få lite längre ljus på kvällen. Man kan ju ändå inte ta till vara på den då man är så trött att sängen hägrar. Och inte är det någon värme ute på kvällen så man kan ju inte sitta ute och mysa. Nej, ta bort sommartiden och låt det vara normaltid året runt.

Nu har det hänt, det jag aldrig trott skulle hända. Jag var tvungen att ringa till jobbet och fråga när jag ska börja jobba på måndag. I fredags glömde jag helt enkelt att titta på tavlan med alla tider. Chefen sa att jag kanske behövdes redan på morgonen någon dag men visste inte riktigt vilken dag det var. Jag säger att jag håller koll på schemat. Hahahaha, självklart glömde jag det. Till mitt försvar kan jag säga att jag aldrig har behövt att hålla koll på olika tider då jag har haft samma tider i alla dessa år.

Grillen har gått på högtryck denna helg. I fredag grilla vi, i går blev det grillning och idag är risken stor att det blir grillning. Funderar på om jag ska köpa en röklåda med rökspån till grillen. Det ska tydligen bli väldigt gott om man grillar med rökspån. Måste helt enkelt testa det.

Nu ska jag ta mig en mugg kaffe och sätta mig och brodera lite på min vargtavla. Ha en bra söndag.

1 kommentar:

Livsnjuterska sa...

Vet inte när jag åt ute grillat sist. Åratal sedan. Smaskigt värre.

Ha en bra dag, söta Kathrin