måndag 12 mars 2012

Godmorgon!!

En ny vecka framför sig. Känner mig lite seg så här på en tidig måndags morgon. Lite svårt att komma upp när klockan ringde. Borde ju vara pigg efter min stora vilodag igår. Men det kanske är så att jag inte ska ha några vilodagar, det kanske är så att min kropp egentligen gillar att vara i gång hela tiden. Kanske är det så här den reagerar efter för mycket vila, liksom straffar mig lite. Det får helt enkelt inte vara för bra här i livet. Men det är helt värt att vara jätte lat en dag och bara göra det man vill och inget annat.

Kollade lite på facebook tidigare i morse och fick se att mina kusiner har fått snö. Huva mig, tänkte jag. Visserligen bor dom högst upp i Norge och dit kommer inte våren på ett tag. Men i mina öron låter det hemskt jobbigt att det snöar i mars. Det är ju nu vi behöver mycket sol och värme. Kan tänka mig att dom där uppe behöver det mer än oss med tanken på att dom levt ett par månader i totalt mörker.

Ska nu låta Lars Widding läsa ur sin bok (På ryttmästarns tid) medans jag tar mig en promenad på löpbandet. Boken har jag läst för många, många år sen och den handlar om Sorunda på slutet av 1700-talet. Och jag kommer ihåg att jag streck läste hela serien. Har försökt att få tag i böckerna men tyvärr finns dom endast som ljudböcker nu. Men kan ju vara bra att lyssna på medans jag tränar.

Ha en bra måndag.

Inga kommentarer: