söndag 11 mars 2012

Vilodag!!!

Slappardag idag har jag bestämt mig för att det ska vara. Igår började jag med ett nytt broderi, en tavla med två vargar som ligger och drar sig efter en tupplur. Så det blir att sitta och brodera medans det är skidor på tv:n, världscupen 30 km klassisk stil för damer.

Bosse ligger fortfarande, han mådde inte bra igår kväll så han skulle försöka att kurera sig idag. Och vad är då bättre än att ligga i sängen så länge som möjligt, tycker han. Jag kan bli lite avundsjuk på att han kan konsten att ligga kvar i sängen och somna om. Men det är bra om han håller sig där så han inte smittar ner mig ifall det är flunsan han fått. Just nu snurrar sjukdomar runt oss. Min dotters familj har i stort sätt varit sjuka sedan i julas. Förkylningar och magsjuker har avlöst varandra. Sen är det ju så att när den förste har frisknat till så blir den siste sjuk och så går det bara runt hela tiden. Har familjen varit helt friska två veckor samtidigt på denna tid så är det bra.

Nu ska jag tända min dagsljus lampa och börja brodera. Har laddat upp med en kanna kaffe och tv:n är påslagen så nu ska jag bara njuta av tillvaron. Ha en mysig söndag.

1 kommentar:

Livsnjuterska sa...

Tänk på vilodagen så du helgar den.
Kram