söndag 4 mars 2012

Söndagskväll.

Vi började att titta på Äkta människor när den började för ett tag sen. Ju fler avsnitt jag ser ju hemskare blir den. Tanken på att vi i framtiden skulle ha mänskliga robotar i våra privata liv, som hembiträden, sällskap eller rent utav partner får mig att rysa. Den här serien handlar om just det och man har tagit ett steg längre och låtit en del robotar tänka själva. Det finns också någon form av blandning av människa/robot. Egentligen tycker jag att det är rena skitprogrammet men kan inte låta bli att titta eller rättare sagt så tittar jag med ett halvt öga medans jag är ute på nätet eller håller på och broderar. Kanske man skulle kolla upp Bosse, han kanske är någon jävla hubbot, hahahaha.

Snart dags att hoppa i säng. Ska till jobbet tidigt imorgon. Måste åka hemifrån redan klockan sju. Det var dåligt med folk så jag blev tillfrågad om jag kunde ta morgonpasset. Visst kan jag det, men då måste jag komma extra tidigt för jag måste ringa min läkare på hennes telefontid som börjar klockan åtta. Efter som man ringer dit och och lämnar sitt telefonnummer så läkaren kan ringer upp, hoppas jag att min läkare ringer upp innan vi öppnar. Men av erfarenhet vet jag att det är sällan hon ringer innan klocka nio. Ja det får bli som det blir, jag måste ha tag i henne.

Nu säger jag godnatt och sov så gott.

Inga kommentarer: