lördag 17 mars 2012

GODMORGON.

Idag ska jag till hårfrisörskan. Hon hade lite funderingar på hur vi skulle göra denna gången med håret. För ett tag sen hade hon färgat håret på en kund, helt svart med röda slingor. Det hade blivit jätte fint och då hade hon tänkt att det vore något för mig. Om jag hade ork och lust så kunde hon göra likadant på mig. Hon brukar ha fria händer när det gäller mitt hår så det får hon den här gången också. Det blir närmare ett tre timmars besök hos henne. Först ska håret färgas svart sen ska det dras slingor som ska blekas för att sen färgas rött. Efter det ska håret klippas. Ser med spänning fram emot att få se resultatet. Skulle jag inte vara nöjd så är det ju bara att färga allt svart igen.

Om jag inte har för ont i benet när jag kommer hem ska jag nog börja att fixa till altanen på baksidan. Fönstrena ska tvättas men det låter jag Bosse göra. Men det finns en hel del annat som ska göras. När jag fått ordning där så ska jag grilla lax, synd bara att det är för kallt att äta ute. Men det dröjer nog inte länge till innans vi kan börja inta våra middagar ute på altanen. Snart kan jag även börja planera vilka växter vi ska ha, både på framsidan och baksidan av huset. Har länge velat ha vinrankor växande på vår inglasade altant och kanske, kanske jag ska slå till i år.

Men först ska jag börja dagen med en dusch och en långfrukost innan jag ska bege mig iväg till frissan. Ha en trevlig lördag.

Inga kommentarer: