lördag 31 mars 2012

Tar det aldrig slut på detta snöande???

Nu har vi vinter igen. Det är inte lite snö som kommit under natten och morgontimmarna. Barna har tagit fram sina pulkor och åker med höga skratt o rop här utanför. Det är nog endast dom som gillar det här bakslaget i vädret. Vi vuxna vill ha sol och värme. Jag har inte ens orkat ta mig ut till brevlådan för att hämta in morgontidningen utan det överlät jag till gubbben. Även han verka tycka det är jobbigt med dessa snömassor för det tog lååååång tid för honom att få på sig kläderna för att pulsa ut till brevlådan,hahaha. Inte nog med att det kommit snö, när jag skulle sätta på tv:n för att titta på morgonprogrammet på fyran så var det signal fel och det var bara att stänga av igen. Kolla alla sladdar och kopplingar, har nu hittat en skada på antensladden. Pust och stön, vi måste ge oss ut i detta väder för att införskaffa oss en ny sladd. Men jag vet inte om den här skadan på sladden är orsaken till signal felet. Men man måste ju börja nysta i någon ända. Bosse kom på att han fått en antensladd av comhem när dom var här och fixade nya doser i huset. Han ska kolla om det går att löda på kopplingar på den, för det var endast sladden han fick. Jag hoppas att det ska fungera så jag slipper gå ut idag.

Hade tänkt att baka lite surdegsbröd idag men även det tar emot. Denna lördag blir nog en skit jobbig dag. Men man ska ju även ha sådana dagar här i livet. Man får helt enkelt ta sig i kragen och göra något åt det hela. Man får det ju inte roligare än vad man gör det till så det är bara att hugga tag i någon syssla. Det finns en hel del som jag kan göra då det inte är väder för att vistas ute och kan ju börja beta av min "att göra lista". Så gott folk nu ska jag göra ett ryck medans det finns lite energi kvar i kroppen annars är risken stor att jag blir sittande framför datorn hela dagen. Ha en bra lördag.

1 kommentar:

Livsnjuterska sa...

Det är väl det vanliga rusket före Påsk, som ska ned, innan vi kan njuta av vårsolen på riktigt!

Kram och ha en bra helg

Här har det både regnat/haglat och snöat