torsdag 29 juli 2010

Tillbaka till vardagen!!!!
















Nu är vi hemma igen. Ganska skönt. Men så är det ju alltid när man varit borta ett tag. Lämna ett soligt och hett Amadores och kom hem till en regnig natt i Tumba.
Vilken skillnad det är på rökmöjligheter på flygplatsen på La Palma jämfört mot Arlanda. Arlanda har endast en liten skrubb där tusentals rökare dygnet runt kan röka. Med skrubb menar jag ett litet rum som är som vårt badrum. På La Palm finns en jätte stor terrass med utsikt över start och landningsbanor, plus en stor pub som man kan ta sig nåt och dricka samtidigt som man kan sitta bekvämt utan att behöva springa ut för att röka.
Flygresan hem var inte rolig. Vi hade oturen att få en massa barnfamiljer runt omkring oss. Skrikiga småbarn, dom äldre barnen sprang omkring och levde rövare hela tiden. Bakom oss satt två ungar och sparka i ryggstöden. Så fort jag slumra in så blev jag väckt av antingen en spark i ryggen eller att någon annan unge kom farande och putta till en. Tystnad fick vi inte uppleva förrän vi satt i bilen. Men då njöt både jag och Bosse av den. Fattar inte varför man inte kan ha en barnfri del på flyget. Finns en hel del människor som vill ha det lugn runt sig på flyget. Vi skulle gärna betala lite mer för att få sitta i en barnfri zon. Det måste även vara bra för föräldrarna då dom inte behöver att känna pressen att lugna ner sina ungar. Men dom flesta föräldrarna verkade skita i att deras barn sprang runt och störde. Jag hade till och med barn som försökte att klättra på mitt ryggstöd och föräldrarna såg vad deras små änglar höll på med, tro inte att föräldrarna sa något. Men dom fick höra min åsikt om det hela.
Vädret var bra när vi landade, uppehåll och 20 grader varmt. Regnet kom inte förrän vi satt på vår altan och njöt av tystnaden och den svala luften.
Vakna som vanligt förre klockan sex. Ut och hämta min DN, på med kaffebryggaren och har sen njutit av en helt vanlig morgon på altanen. Det ända som saknas är Rocky, men han ska vi hämta idag. Ska ringa och bestämma hämtningstid. Men först ska jag vattna våra blommor och ta tag i packningen. Tvättmaskinen kommer gå varm idag.

2 kommentarer:

Helena sa...

Synd att inte alla barn är sådana änglar som dina barnbarn ;) Välkomna hem i alla fall. Vet inte riktigt vad Jonny planerat för helgen. Först var det firmafest med pubrunda och sen hade de hittat på nåt annat. Har halva släkten i stan också som jag ska träffa innan de åker hemåt igen.
Kanske kan grilla här nästa helg annars.

Kathrin sa...

Nästa helg går bra. Självklart att du måste passa på att umgås med din släkt innan dom far hem. Jag ringer dig så kan vi fixa nån grillning när det passar.