torsdag 8 juli 2010

En dag kvar.

Läste precis att det är en värmebölja på väg in över Kanarieöarna. Gäller samtliga öar. Efter värmeböljan väntas det komma in sand från en sandstorm i Saharaöknen. Men vad gör väl det. Vi har ju vant oss med värme och sol här hemma.

Det ska bli skönt att lämna jobbet imorgon och veta att jag har 4 veckor ledigt. 4 veckor att ladda batterierna på. Det ska bli härligt.

Kvällen har jag roat mig med att märka alla sladdar och laddare som ska med på resan. Väntar på att en maskintvätt ska bli klar för hängning. Har pratat med mamma som just har kommit hem från sin Norge resa. Med sig har hon en 50-årspresent från min bror Johnny och hans fru till lilla mig. Den avhämtar jag på lördag. Försökte att övertala henne att berätta vad det är men ingen chans att hon avslöja det.

Rocky ska lämnas redan på måndag, och jag ska klippa mig då. Bosse var in till Åke på zoo idag och boka för klo och ving klippning innan vi hämtar hem Rocky. Vad skulle vi gjort om inte dessa två underbara människor fanns. Tänk vad vi sparar tid på att ha hårfrissa, fågelvakt och fågelklippning på samma ställe. Samtidigt att dom kanon kompisar. Vi har haft mycket roligt tillsammans.

Dagen förövrigt har varit låååååååång och så tråååååkig. Inget att göra på jobbet, har mest gått och snackar skit med varandra. Hoppas på att morgondagen går fortare.

Ska nu gå ut och sätta mig, behöver få lite svalka.

Inga kommentarer: