söndag 4 juli 2010

En super lördag.













Lördagen var helt fantastisk. Vädret var kanon. Solen sken över oss till klockan tio på kvällen.
På morgonen hälsa Sandra och jag på pappa. Vi köpte med oss fikabröd och läsk. Det gillade pappa. Han har liksom jag diabetes och ska inte äta för mycket sötsaker. Han ligger alldeles för högt i blodsockret så det låter väl lite knäppt att jag bjöd honom på sötsaker. Men jag resonera som så, att han äter aldrig något olämpligt och nu när mamma är i Norge kan väl pappsen få lite gott att äta. Sedan så får folk tycka vad dom vill om det. Huvudsaken var att han blev glad och åt o njöt.
På eftermiddagen åkte vi till Gustavsberg. Jonnys barndomskompis var där med sin lilla familj. Sonen Liam är född samma dag som Ebba men ett år efter. Felicia, Sandra och Mille var med. När vi kom till parkeringen var Micke och Jonny på plats. Jonny startar skönheten från utsidan, Felicia blev ordentligt rädd för motorljudet.
Grabbarna åkte iväg och handla mat och vi tjejer gick upp till lägenheten. Och vilken fin lägenhet dom har köpt. Terrassen var helt underbar. Både jag och Bosse skulle kunna tänka oss att flytta till en lägenhet med en stor terrass. Vi har ju haft våra funderingar av och till. Men sen har man tänkt på sommar halvåret och då bor vi ju bra som vi har det. Men denna terrass gjorde att vi mycket väl kan tänka oss ett liknade boende.
Som vanligt blev det en god middag och efterrätt. Kusinerna lekte och hade roligt. Dom skrattade och trivdes riktigt bra ihop. Deras farmor/mormor fick nästan hjärtstillestånd när dom var ute på terrassen och kom för nära glaset till räcket. Jag har svindel och har riktigt svårt med höjder. Men några gånger till där så kommer även jag att kunna stå och hänga över räcket.
Tiden flög iväg och kusinerna somna. Och vi vuxna satt ute på terrassen och titta på solnedgången. En av Helenas anställda kom över. Han berätta att det finns en affär i Gustavsberg som också är rasistisk. Den affären kolla alla medhavda väskor i kassan. Även så skulle en turk visa upp sina. Han blev helt tokig, slängde upp sina två väskor samtidigt som han skriker att det bara var turkar som behövde göra det. Sen drar han ner sina byxor och visar hela paket för kassörskan och säger nu ser du att jag inte har plockat med mig något. Skönt att veta att det inte bara är vår affär som blir påhoppade av sådana idioter. Men det är tråkigt att butikspersonal ska behöva ta sådan skit.
Efter en härlig dag och kväll i Gustavsberg blev det då dags att åka hem. När vi kom ner på parkeringen och nästan var framme vid skönheten starta den och vi fick höra det sköna ljudet av en motor som man själv skulle vilja äga. Vi hörde hur Jonny, Helena och Micke skratta där uppe från sovrumsfönstret. Det är lite ballt att man kan stå uppe i lägenheten och starta bilen. Tänk vad man kan skrämma folk med det eller om man ser någon mystisk figur springa omkring på parkeringen. Kommer dom då för nära skönheten är det bara att starta den, lovar att den mystiska figuren kommer att dra iväg. Hahahahahahaha, kan se det framför mig.


Inga kommentarer: