tisdag 13 juli 2010

+46

Läste precis att temperaturen i lördags nere i San Agustin låg på + 46. San Agustin ligger inte långt ifrån Puerto Rico så temperaturen är den samma. Efter denna i stort sätt sömnlösa natt så låter det inte så lockande, men jag vet av egen erfarenhet att denna extrema värme inte brukar hålla i sig mer än en 2, 3 dagar. Så när vi landar kan det vara normal värme för årstiden. Annars får vi ligga i Atlanten och njuta. Men då får vi inte så mycket färg, men det är ju inte allt här i livet.

En sak är då säkert att där nere får man i alla fall sova på nätterna. Och just nu skulle jag vilja sova minst tolv timmar utan att behöva vakna av att man svettas. Jag känner mig ganska mör efter två nätter utan riktig sömn. Bara tanken på att vi måste ut och handla idag gör att jag börjar svettas.

Hade tänkt mig att dra ett varv med snabeldraken och plocka i ordning här hemma innan vi drar, men vet ej om jag pallar det. Det är ju en syssla jag kan roa mig med när jag kommer hem. Men det är ju ganska skönt att komma hem om man vet att det inte är det första man behöver göra. Kanske det är en smäll man får ta i denna värme.

Felicia kommer snart över för att säga hej då till oss innan hon åker ner till Småland. Jag kommer att sakna henne och har fått seperationsångest. Vilken hönsmormor jag är!

Inga kommentarer: