tisdag 27 juli 2010

Steak House och Elvis.


Igår drog vi in till Puerto Rico för sista gången på denna resa. Vi gick upp till Big Horn Steak House i Puerto Rico shoppingcenter. Man brukar behöva boka bord där men vi tänkte att vi kan ju alltid gå förbi och se om det finns något ledigt bord. Och det gjorde det. Tog genast plats och börja beställa. Maten kom in, för en gång skull var det precis lagom stora portioner och super gott. Så det där med att det är samma skit överallt så ni kan lika gärna komma in till mig, stämmer inte. Det här stället är säkert den bästa resturangen i det centrumet. Personal som var norsk, svensk och engelsk gör ju inte heller stället sämre. Okej lite dyrare än andra ställen men det är smällar man får ta om man vill äta gott.
Efter det gick vi för att titta på Elvis. Killen var bra. Vi tog ett par drinkar där och jag tog lite kort. När han tog en paus så gick han till baren. Jag tänkte att jag skulle passa på att ta en bild. Men det var för mörkt, då var han så schysst att han kom ut till vårt bord så jag kunde ta en bild.Det är sånt jag gillar, hahahaha.
Nu sitter vi i lägenheten och tittar på norsk tv. På nyheterna berätta dom att i Skien har dom problem med hundägare som låter sina små raringar utföra sina behov på kyrkogården. Dom borde hängas eller i alla fall få höga böter. Min kusin ligger på den kyrkogården som är utsatt för dessa hundar. Fan vad arg jag skulle bli om jag komma dit och hitta massa hundskit på hans grav eller piss på hans gravsten.
Nu ska resväskorna fram. Operation packning ska börjas. Inte kul, men samtidigt kan det vara ganska skönt att komma hem igen. Förhoppningsvis är det lite svalare hemma i Sverige. Är lite trött på denna värme nu.

Inga kommentarer: