måndag 12 juli 2010

Man dryper av svett.

I dag har jag svettats, det riktigt dryper om mig. Kan inte komma ihåg att det varit så här förut. Så fort jag rör mig är det som att sätta på duschen. Blir hur blöt som helst.

Efter att vi hade lämnat Rocky och hade blivit fina i håret bestämde Bosse och jag oss för att åka och köpa kläder och växla pengar. Det brukar vara lite svalare i innecentrum och det var en stor skillnad när vi klev in genom dörrarna. Men det tog inte mer än fem minuter så börja svetten rinna. Det blev till att krafsa åt sig några linnen och ett par byxor utan att prova. Sen in till optikern för att köpa linsvätska. Sist gick vi och växla pengar. Det blev droppen. Både jag och Bosse badade i svett vid det laget. Det är tur att det finns AC i bilen.

Vi har börjat med vår packning, men det går inte undan. Hinner inte göra så mycket innan svetten rinner. Nu inväntar vi lite svalka till kvällen och då kanske man kan göra lite mer.

Jag har räknat ut att jag har har fått i mig nästan fyra liter vatten idag. Men har säkert svettats ut det dubbla. Inte har jag kissat så jag måste nog få i mig mer vätska. Hörde på radion förra veckan att man bara ska dricka 3dl vatten i timmen. Mer vatten tillgodogör inte kroppen. Kanske är det så men jag dricker när jag är törstig och idag har jag varit törstig mest hela tiden.

Inga kommentarer: