torsdag 1 juli 2010

Nattligt besök.

I natt vakna jag av att det var någon som försökte ta sig in genom sovrumsfönstret. Hjärtat bulta så jag trodde det skulle hoppa ut från kroppen. Efter ett tag hör jag ett jamande. Fick se en grå tass som stack in genom det öppna fönstret. Förstod att det var katten som grannen passar. Jag klev upp och skrämde iväg kattan.

Har nu ikväll försökt att få tag i grannen men har ej lyckats. Nu hoppas jag att dom har katten inne så att jag slipper vakna i natt igen. Det är för varmt i vårt trähus för att kunna sova med stängt fönster. Tycker att det är lite oansvarigt att släppa ut en katt som man ska passa och som aldrig varit i det här området förut. Det kan ju hända vad som helst med kattan. Den vet t ex inte var det den ska gå när den vill in i värmen eftersom den envisas med att gå till oss.

Det låter väl lite gnälligt med att vi inte vill ha kattan här. Men Bosse är allergisk och vi vill ju inte vakna mitt i natten av att kattan vill ta sig in. Det är inget trevligt ljud när den drar klorna mot rutan. Sen så är jag absolut inte någon kattälskare.

Inga kommentarer: