måndag 19 juli 2010

Ännu en varm och härlig dag.







Sitter ute på vår stora balkong och myser med en kopp kaffe. En bok och datorn som sällskap. Dom andra sover. Sandra och Mille drog in till Puerto Rico sent igår kväll. Vi gamlingar stanna hemma. Jag våga inte ge mig ut i och med att blodtrycket var alldeles för lågt. Vi skämta om att jag kanske skulle ringa jobbet och be om att få prata med kollegan med stort C så att blodtrycket gick upp i topp. Egentligen lite elakt skämt, men skratta fick vi.
Har försökt sätta in lite mer bilder, men det går inte som jag vill. Men jag får göra nya försök.
I dag är det tänkt att vi ska ta en tur med glasbotten båten till Puerto Mogan. Kan vara skönt att ha en dag på annan ort. Mille som inte har varit här nere förut tycker att det är kul att se sig omkring. Vi andra hänger mer än gärna med. Puerto Mogan är en gammal fiskeby, kallas även lilla Venedig, då det går kanaler under husen nere vid hamnen. En vacker by.
Vi kan behöva en tur på Atlanten där det säkert kommer fläkta mer. Det ska bli minst lika varmt idag som vi hade igår. Dom heta vindarna från Afrika brukar hålla i sig några dagar. Men det är härligt.
Nu har gubben klivit upp, så jag får väl avsluta här. Dags att äta frukost och göra sig i ordning för dagens äventyr.

Inga kommentarer: