onsdag 18 augusti 2010

Det är bra med en dotter som vet hur det fungerar.

Har pratat med Sandra och hon tala om att man kan ringa och beställa akutläkare på kvällstid om man är inskriven på vårdcentralen. Då slipper man sitta i ett väntrum och vänta tills det är ens nr. som ropas upp. Så i morgon ska jag ringa dit så jag får träffa en läkare. Vad glad jag blev när jag fick reda på det. Det är så jobbigt att sitta med denna hosta och vänta, när man inte vet hur länge man blir sittandes. Nu får man en utsatt tid och kan komma ganska exakt den tiden och på det visset kanske man inte smittar ner någon.

Det är konstigt att man inte har fått den informationen från vårdcentralen. Men det kanske är så att dom inte vill ha en massa folk där på kvällstid. Eller kan det vara så att dom tycker att vi sjuklingar får leta upp den informationen själva den dag vi kan behöva den? Det kan ju vara så att jag har hört det förrut men att det har gått in i ena örat och ut genom det andra. Inte omöjligt när det gäller mig. Är informationen inte viktig när jag får den så brukar den försvinna ganska fort från min hjärna.

1 kommentar:

Livsnjuterska sa...

Nej, jag har då inte heller hört talas om detta, verkar kanooooooooooon

Kram