lördag 7 augusti 2010

Bönhörd???????????

Har jag blivit bönhörd???? Jag har inte riktigt förstått varför det inte kan finnas en barnfri zon på flygen. Har även påpekat det till charterbolagen som vi åkt med. Senast jag gjorde det var för en vecka sen efter vår hemska hemresa.
Läste på VG nu på morgonen att både Ving och Fritidresor överväger att ha barnfria flyg ner till dom klassiska resmålen. Dom flyger ner två plan om dagen. Thomas Cooks informationschef Torben Andersen säger till norska Aftenposten "Förslaget är att ena flyget ska vara reserverat för barnfamiljer och det andra ska vara barnfria". Han påpekar dock att inga beslut är fattade än.
Efterfrågan på semester fri från barnfamiljer har ökat dramatiskt bland skandinaviska resenärer.
Jag ser framemot ett sådan beslut. Måste vara bra både för barnfamiljer och oss andra som vill ha en lugn o skön flygresa. Om jag flyger med barn o barnbarn så har jag valt det och får finna mig i att det blir en livlig resa. Men om jag åker ensam med gubben eller andra vuxna ska jag också kunna få en lugn resa utan en massa skrikiga barn runt mig. Hoppas att ett beslut kommer inom snar framtid. Helst innan vi ska göra en ny resa. Det charterbolag som först inför barnfria flyg kommer vi att åka med.

Regnet är tillbaka och jag som är inställd på att fortsätta min målning idag. Men det kanske inte håller på hela dagen. Det är så typiskt, när jag ska göra någon större insats ute så ska det bli dåligt väder. Planerna var även att vi skulle grilla. Det återstår att se hur det blir med det.

Inga kommentarer: