torsdag 19 augusti 2010

Så typiskt.

Ringde vårdcentralen för att boka en akut tid till kvällen. Den sköterska jag prata med talar om att just den här veckan har dom ingen kvälls akut. Den öppnar igen på måndag. Men jag var välkommen imorgon på morgonakuten. Eller om jag inte trodde att jag skulle orka en natt till så kunde jag åka till Huddinge centrum. Men det ville jag inte så nu har jag en låååååång natt med min hosta framför mig.

Som tur är så har Sandra fortfarande semester så jag tänker göra som alla utlänningar gör. Jag åker upp till vårdcentralen när dom öppnar, tar en kö-lapp. Sen kan jag gå hem till Sandra och hosta i hennes soffa tills det är dax för akut mottagningen att köra igång. Då borde jag inte behöva sitta där så länge i väntrummet med min hemska hosta. Så får det bli, för en läkare måste kolla mina lungor, för något fel är det. Nog för att jag hostar en hel del annars men den här hostan går till världshistorien. Det piper och rosslar när jag andas och hostattackerna håller i så länge så jag är helt slut när det börjar lugna ner sig. Snuvan har börjat öka igen. Huvudet känns att det sitter där det ska, värker mest hela tiden.

Nu har jag fått gnällt lite så nu ska jag försöka hitta en bra sittställning. Kanske jag hinner sova lite innan nästa attack med host kommer.

1 kommentar:

Livsnjuterska sa...

En sån där hosta är bedrövligt jobbigt att ha. Det blir nog en dunder hostmedicin du får. Jag fick en gång en bra medicin, bara jag luktade på korken så slutade hostan.
Kraaaaaaaaaam
Kockeliana nånting hette den,

Ha det så bra som det bara går