söndag 15 augusti 2010

Det stora köksröjet!

Nu är jag i stort sätt klar med att röja köket sen igår. Bestämde mig för att inte fixa det med en gång igår. Jag tänkte som så att det är bättre att umgås med ungdomarna och ta köket nu morgonen. Det har tagit sin lilla tid. Nu väntar jag bara på att diskmaskinen ska bli klar så att jag kan stoppa in den sista disken. Skulle egentligen kunna diska upp den för hand. Men jag måste snyta mig hela tiden. Ont i halsen och lite feber gör inte saken bättre. Attans vad jag har blivit förkyld över natten. Resten av dagen ska jag bara ta det lugnt och försöka kurera mig inför jobbet i morgon. Det är väl självaste den om jag skulle behöva vara hemma redan andra veckan efter semestern. Det sägs att whiskey ska vara bra mot förkylningar, men det kan ju inte stämma. Jag drack ett glas whiskey igår och vakna tidigt som bara den med att jag inte kunde andas genom näsan och var kokhet.

Vi hade som vanligt trevligt igår. Liam åt kräftor så det spruta ur öronen på honom. Helt otrolig vilket tålamod han hade med allt skalande. Mina små prinsessor tyckte att grillade majskolvar var bättre.

Nu är diskmaskinen klar och jag kan få in den sista disken i maskinen. Sen ska jag krypa ner i soffan och läsa ett tag.

1 kommentar:

Livsnjuterska sa...

Ja, det var nog riktigt intressant att se lillkillen skala räkor!
Whiskyn satte nog fart på bakterierna i stället.

Kraaaaaaaaaaaaaam