måndag 16 augusti 2010

En jobbig dag.

Har i stort sätt sovit i två dygn. Men jag vaknar minst en gång i timmen. Döm om min förvåning att jag har klarat att vara vaken sen Bosse kom hem från jobbet. Jag tog två treo då och dom håller fortfarande nere febern så det är väl därför.

Mitt på dagen ligger jag och sover i soffan. Vaknar av att det är ett jävla liv i köket. Pallrar mig upp och går ut för att se vad det är som låter. Till min stora fasa ser jag att det ligger flaskor över hela golvet. Det var saftflaskor, olivolja och rapsolja. En hylla i skafferiet hade brakat. En flaska hade krossats, givetvis olivoljan. Där står jag febrig och eländig. Vet att jag inte bara kan låta det ligga. Plocka upp flaskorna och allt krossat glas. Torka upp oljan, sen var jag helt slut. Lämna allt på diskbänken och tänkte att det får Bosse ta när han kommer hem. Släpa mig in till soffan igen och somna åter. Vaknade åter, kändes som jag kokade. Hasar mig in i duschen och ställde mig under en dusch med kalltvatten. Det var riktigt skönt, kvickna till och mådde ganska okej. Men det tog nog bara fem minuter efter duschen så låg jag däckad i soffan igen.

Nu ska fru Hägglund stänga av datorn och återvända till soffan ett tag.

Inga kommentarer: