onsdag 11 augusti 2010

Lägenhet????

Satt ute på baksidan när jag kom hem. I lekparken var det helt svart. Ett helt gäng men utländska barn. Si så där i 10 - 12 års åldern. Inga som bor i vårt område. Sa till Bosse att jag ångra att vi inte åkte och titta på lägenheten som jag såg på hemnet i söndags. Jag tror att vi nog får börja kolla lägenheter nu. Snart har hela storvretens utlänningar flyttat hit. Det är nog slut på lugnet här i området nu.

Jonny har helt rätt när han säger att vi skulle ha det bättre i lägenhet. Vi kan säkert resa mer utan att behöva tänka på allt jobb som finns när man har hus. Men ska jag flytta så ska jag bort från Botkyrka. Har kommit till insikt att på ålderns höst så vill jag bo på ett helt nytt ställe, där varken jag eller Bosse har bott förrut. Helst med lite invandrare och mycket svenskt, om det nu finns något sådant ställe. Jag är absolut inte rasist, men det kan bli lite för mycket med folkslag som inte kan ta seden dit dom kommer.

Den stora frågan är alltså när vi ska ta klivet. Och vart vi ska landa. Som tur är så är det ingen brådska men det kan ju aldrig vara fel att titta sig omkring.

4 kommentarer:

Helena sa...

Hammarby hade väl varit perfekt för er. När till stan, nära till motorväg och mitt emellan barnbarnen på ett ungefär. Massa restauranger och liv och rörelse.

Kathrin sa...

Något att tänka på. Men det blir nog svårt att övertyga Bosse.

Livsnjuterska sa...

Förstår precis hur du menar.

Kraaaaaaaaaaaaaam

Är inne och läser din blogg, men kommentarer är det inte mycket till, från min sida!

Har knappt orkat med mej själv

Sandra sa...

Ja flytta ni bara;) Vi lämnar nog er med:) Kramar