lördag 14 augusti 2010

Kräftor och grillning.

Sitter med en mugg kaffe och tankarna snurrar. Egentligen har jag inte tid med att sitta här. Det vart ändrade planer igår kväll. Vi får hem Jonny, Helena och Ebba idag. På vägen hit så hämtar dom upp Sandra, Liam och Felicia. Vi ska grilla och äta kräftor. Måste iväg och handla hem mat. Sen skulle jag behöva ta en sväng med snabeldraken. Med andra ord, jag har jobb nu. Det ska bli roligt, det händer inte för ofta som vi träffas tillsammans.

Angående vår eventuella flytt så kan jag bara säga att det är nog mer en fundering. Mer en fundering än planering. Först ska vi renovera här hemma. Förhoppningvis får jag mitt nya kök och om det blir ett nytt kök så kanske jag inte vill flytta. Hahahaha, jag har så svårt med det där att ta beslut. Är nog den mest veligaste människa på denna jord. För samtidigt så vill jag nog bo i lägenhet igen. Men samtidigt är det skönt med vår lilla tomt som man kan vara på när det är sommar och sol.

Sent igår kväll ringde det på vår dörr. Klockan var nog runt halv elva. När jag öppnar står det en tjej med ett vinglas i handen och ber om ursäkt att hon stör så sent. Men hon hade hört att vi var rökare och undra om hon skulle kunna få en cigg då hennes hade tagit slut. Det tog ett tag för mig att fatta att hon kom från nya grannarna mitt över. Tyckte lite synd om henne samtidigt som jag tyckte det var lite modigt av henne. Hon var inte berusad eller så. Hur som helst fick hon en cigg. Snäll som jag är. Det fanns två cigg kvar i paketet, hon fick den ena och jag den andra. Vi delar broderligt säger jag till henne. Hon blev så glad. Men undra om hon hade blivit så glad om hon vetat att vi hade flera paket i kylen, hahahahahaha. Så vad det med min snällhet, hahahaha.

Nej nu måste jag se till att få i ordning här hemma.

Inga kommentarer: