onsdag 25 augusti 2010

Pang,pang.

Jaha, så har det hänt igen. En man blev nyss skjuten i bena på Norrmalms torg, sa dom på Rapport. Är det inte bättre att dom talar om hur många som blivit skjutna i Sverige varje dag. Snart räcker det väl att tala om hur många som inte har blivit skjutna. Mord, misshandel, man orkar snart inte läsa eller lyssna på alla rapporter från media.



I morgon ska jag börja jobba. Jag hostar fortfarande, men om man jämför med förra veckan så är den här hostan lika med noll. Tar jag den berömda hostmedicinen innan jag åker till jobbet så borde jag klara mig ganska bra till kvällen. Blir väl lite dåsig av medicinen men det ska nog fungera. När jag ringde mig frisk så sa hon som svara att dom som har hostat här också hade blivit av med hostan. Det får jag verkligen hoppas, så jag inte får tillbaka denna hemska förkylning. Jag har ju begripit att smittan kommer från jobbet, anställda eller kunder. För ingen runt mig på fritiden har varit förkylda.



Ska sätta mig och titta på Fångarna på fortet nu.

Inga kommentarer: