lördag 28 augusti 2010

Ovanlig lördagsmorgon.

Vakna som vanligt tidigt. Gick ut och hämta tidningen. Tänkte mig en lugn och skön morgon. Men ack vad jag bedrog mig. Det tog inte många minuter innan gubben kom ner. Rocky började hålla låda med en gång. Bosse sliter fram stekpannan och börjar och steka ägg. Jag hatar att känna lukten av stekt ägg så här tidigt på morgonen. Ja så var det med min värdefulla mysmorgon.

En lång, lång tv bänk skulle vi behöva, den ska täcka en hel vägg på 3,6 meter. Bosse skulle helst ha en bänk som täcker den väggen plus ca 1 meter i vinkel. Till saken hör att dom bänkar vi har tittat på är för låga (50 cm). Vi vill ha en som är 70-75 cm hög. Men det verkar som om det inte tillverkas så höga bänkar. Vi får ta en funderare till eller så får vi fortsätta att leta. Mille är duktig på att bygga bord och bänkar så jag sa till Bosse att vi skulle lyssna med honom. Men Bosse trodde inte att Mille gjorde det längre då han inte hade tillgång till verktyg längre. Annars hade det varit en bra lösning. Vi hade kunna fått det precis som vill ville ha det. Milles egna tv bänk har han gjort själv och den skulle jag kunna tänka mig fast den skulle vara bra mycket längre.

Ska äta lite frukost, sen får jag sätta igång med sovrums röjet. Det känns nästan som om jag skulle behövt Jonnys långtradare med burkar som jag kunde slänga allt i. Hahahahaha, fan vad man spar på mycket som man aldrig använder. Att man aldrig lär sig. Bara linneskåpet skulle jag kunna halvera. Det ligger en massa lakan, påslakan och örngott som vi aldrig använder. VHS-band till förbannelse. Kommer att bli många säckar. Hade man haft ekonomin så hade jag slängt allt och köpt nytt. Men det kan man bara inte göra. När man väl börjar att röja så hittar man en massa bra och ha grejor. Det är i alla fall jag duktig på. Men den här gången ska jag inte spara på saker som jag inte har använt på ett halvt år.

2 kommentarer:

Livsnjuterska sa...

Jag fick en chock när jag såg honom på onsdag, han var så pigg på tisdagen och sen se honom ligga med syrgas och hans andning den var så hemsk. Utandningen var så svår att han drog upp axlarna ända till öronen för att pressa ut luften. Då vart jag sååå rädd. Men det kommer att ta tid och Jaja var redan i dåligt skick när han transplanterades. Det handlade ju bara om månader, hade han inte fått sin lever på måndag skulle läkarna ta upp honom för konferans och högprioritera honom bland de som redan fanns på listan.
Vi får ta en dag i taget
Kraaaaaaaam
Man kan köpa pinsen via nätet, men de lär finnas tror jag på varje sjukhus. Annars via Leverförbundet

prinsarochprinsessor sa...

HAHAHHAA vid hennes närvaro får man passa sig hahahhahaah

Hur har ni det annars?