söndag 1 augusti 2010

Min personliga tränare.












Vi hade en super trevlig lördag tillsammans med Hedlund/Karlsson. Helenas bror och en av hennes anställda var med. Även Jonnys barndomskamrat Lill Janne (Drängen) och hans tjej kom över. Drängen är något Jonny kallar honom för eftersom han ska börja jobba för Jonny på måndag. Det var kul att träffa Lill Janne igen. Vi räkna ut att det är 10 år sen vi senast träffade honom. Inte klokt vad tiden går fort.
Ebba är ett riktigt charmtroll. Hon tog på sig arbetet med att motionera farmor och det var hon riktigt duktig på. För att vara ett och ett halvt år så är hon riktigt stark. Hon lyfte upp docksängen och gick långa sträckor med den. Munnen gick i ett. Tänk vad det är härligt med barnbarn.
Bosse och Jonny åkte och hämta Håkan och Danne. När dom kom tillbaka hördes det på långväg att dom var på gång och Ebba konstatera direkt att nu kommer pappa. Hahahaha, Ebba är bara för skön. Lastbilar och traktorer är livet och det upprepa hon hela tiden. Man kan undra vad hon ska bli när hon blir stor. Hon kanske chockar hela gänget med att välja något typiskt kvinnligt yrke. Hahaha, vilka funderingar man har. Själv tror jag att hon blir en helt fantastisk person som vet vad hon vill och har skinn på näsan.
Mycket mat var det. Som vanligt var allt gott. Ebba är tokig i majs och det var inga problem för henne att mumsa i sig en hel majskolv. Hon sög tag i majskolven precis som hon inte hade gjort annat i hela sitt liv. Och åt upp den på nolltid. Grönsaker är det inga problem att få i henne. Tror aldrig jag träffat något barn som gillar det så mycket som henne.
Nu på morgonen har telefon ringt var femte minut. Först orka jag inte kliva ur sängen för att svara och Bosse vakna inte ens av den envist ringande telefon. Till slut blev jag riktigt arg. Fan att man inte ska få sova ut när man för en gång skull kan göra det. Jag brukar vara vaken vid senast sex tiden men det vart sent igår så jag hade behövt någon timmes sömn till. Det börja ringa redan halv nio. När jag kom ner så gick jag ut och hämta min DN, telefon ringde ilsket igen. Jag tänkte att den som ringer kan få fortsätta med det för jag tänker fan inte svara. När det slutat ringa gick jag nyfiket fram och kolla vem det var som ringde. Det var min kära svärmor. Bosse har bestämt med henne att vi skulle komma upp till henne idag. Men inte förrän mot kvällen. Jag lät henne ringa några gånger till innan jag svara. Hon var i upplösnings tillstånd. Det första hon säger är " Jag har ringt er sedan igår kväll. Var har ni varit? Per har namnsdag idag och jag har köpt en blomma. Så jag vill åka till kyrkogården. Tänkte att vi kunde göra det nu på morgonen." Jag säger till henne att det visst du att vi skulle till Jonny och grilla. Vi skulle inte träffas förrän i kväll. Bosse sover sin skönhetssömn just nu och har han inte vaknat innan klockan tolv så väcker jag honom. Gunsan blir lite lugnare men är snart uppe i samma tempo på snacket. " Om Bosse inte har nyktrat till så kan väl du och jag åka nu. Jag trodde att vi skulle träffas nu på morgonen och att vi skulle ha hela dagen tillsammans." SUCK, vad jag blir så trött på att folk inte kan lyssna på andra och inte låter folk säga sitt. Bosse och hon har kommit överens om när vi skulle träffas och därmed basta. Hon ville veta om jag kunde säga en tid. Jag sa till henne att jag jagar upp din son klockan tolv då kan vi väl dyka upp vid två tiden. Men jag vet inte hur Bosse känner sig så du får väl ta honom som han är. Bosse är inte världens trevligaste om han är bakis och trött. Då tycker hon att Bosse kan ju vara kvar hemma och ta det lugnt medans vi träffas. Aldrig tänkte jag. Bosse är din son och har han bestämt med dig att ni ska träffas så får han masa sig ur sängen. Sen skiter jag i om han är bakis och trött. Det är självförvållat och han visste vad han har att vänta sig. Om han sen inte går och lägger sig i tid så får han bita i det sura äpplet.
Nu är det bara min morsa som ska ringa och ställa krav. Då har verkligen vardagen börjat igen.

Inga kommentarer: