tisdag 17 augusti 2010

Allt smakar skit.

Har nu tvingat i mig lite frukost. En frukost som smaka skit, rent ut sagt. Fixade en mugg kaffe, även den smaka skit. Men huvudsaken är ju att jag fick i mig frukosten (viktigt för min medicin). Jag ser inte fram mot lunchen, som säkert inte kommer smaka bättre. Men den måste ner på grund av medicinen.

Har haft Godmorgon Sverige på hela morgonen. Slumrade och vaknade hela tiden. Vid ett tillfälle när jag vakna till handla det om butler nere i tunnelbanan. Något nytt från sossarna. Med i studion var det en snubbe från centern som inte gilla grejen. Han tyckte det räckte med Rut avdragen. Självklart att han tyckte det för inte skulle dom som utnyttjar Rutavdraget pallra sig ner till tunnelbanan. Dom vet väl knappt var en tunnelbana är, än mindre var den ligger. Är det inte bättre att använda alla dessa pengar till sjukvård, äldrevård eller skolan? För jag fattar inte varför man inte kan ta hand om sin egen skit. Visst finns det folk som inte hinner med mycket i sina hem på grund av att dom har för många bollar i luften. Dom är det ju lite synd om, men det måste vara mycket viktigare att politikerna börjar jobba med sänkta arbetsgivaravgifter för småföretagen så att dom kan börja anställa folk. Det finns en massa saker som är viktigare i vårt samhälle än att få billig hemhjälp.

Nu ska jag ta mig en treo och lägga mig igen.

Inga kommentarer: