tisdag 24 augusti 2010

En riktigt glad nyhet.

Igår fick jag läsa att en väldigt sjuk leversjuk man äntligen fick en ny lever. Jag blev så glad att få reda på denna stora nyhet. Han och hans fru har haft en väldigt tuff tid med denna sjukdom. Jag har följt fruns blogg och har sett alla resor dom gjort den senaste halv år, men det har pågått längre än så.( Anki som frun heter är mamma till min Sandras kompis och det känns som om jag har känt Anki i hela mitt liv. Vi är väldigt lika enligt döttrarna.) Operationen blev klar sent igår kväll och den nya levern fungera redan på operationsbordet. Vilken lycka för detta par. Det finns inte ord för vilken glädje man känner för dom. Nu börjar en ny fas för dom. Men det är åt rätt håll. Dom kan börja se framåt. Dom har fortfarande en lång resa framför sig innan faran är över. Nu hoppas jag att den resan ska gå bra och att Jaja ska bli frisk.

Själv så blir jag piggare och piggare. Om det inte blir några bakslag så borde jag kunna börja jobba på torsdag. Vilket jag ser fram emot. Hur som helst så är det ganska skönt att jobba o komma in i normala rutiner.

Inga kommentarer: