onsdag 18 augusti 2010

Bättre men ändå sämre.

Fortfarande sjuk. Lägre feber, lite mindre snorig men en hosta som håller på att ta livet av mig. Natten har jag tillbringat sittande i soffan så det har inte blivit så mycket sömn. Vänder det inte så får jag gå upp och sätta mig på akut tiden på vårdcentralen. Inte för att jag har så större lust att sitta där och hosta. Men risken är att det är något värre än en vanlig förkylning. Den här förkylningen har varit den värsta jag varit med om som jag kan minnas. Hela bröstkorgen ömmar och hostattackerna gör så att jag får kväljningar och nästan spyr.

Tog mig ut till brevlådan för att ta in posten. Självklart måste man stötta på någon av grannarna. Precis som jag stoppat in handen i lådan hör jag en röst som säger " Hej, du ser ut som ett levande lik". Jag muttrade tillbaka att jag är sjuk och skyndade mig tillbaka in. Kanske lite otrevligt av mig men jag orkar bara inte att prata med någon granne när jag mår så här. Sen är jag rädd att jag ska få ett sånt där hemskt hostanfall. Folk kan ju få för sig att jag har tuberkulos eller fågelsjukan. Det är nästan så att jag börjar tro det själv.

Ska försöka läsa lite i min bok. Kanske kan jag slumra in ett tag tills det är dags för en ny attack av hosta.

Inga kommentarer: