onsdag 16 februari 2011

Glädje i vintertiden.

Idag har jag varit till vårdcentralen och fått på mig en blodtrycks mätare och den ska jag ha på mig i 24 timmar. Fattar inte hur det ska gå med sömnen för den är ju inte så tystgående. Har nu kollat ett par mätvärden och jag ligger väldigt lågt. Frågan är nu, är det fel på den här blodtrycks mätaren eller är det fel på min och läkarens mätare? Eller är jag så lugn så trycket sjunkit? Det ska bli kul att se hur det ser ut i morgon då jag jobbar. Visar det sig att trycket fortfarande ligger låg blir det jag som går till apoteket och köper mig en ny mätare. En sån som man har på överarmen, för dom ska tydligen vara dom bästa, men absolut inte dom billigaste. Men det får jag ta, måste ha en tillförlitlig mätare.

Den sista vargen som var lyckats hålla sig borta från jägarna klara sig i årets jakt. Hurra, hurra till vargen. En liten glädje så här i vintertider.

1 kommentar:

Livsnjuterska sa...

En sådan där mätare hade jag oxå på armen. Var till Karolinska i Solna där de fäste fast den efter konstens alla regler och det var ett pillande för att få den att registrera mätningen. Kan inte påstå att en sådan mätning kan vara tillförlitlig. Den jag hade märket jag av när den mätte för det blev ett tryck just då och när den mätte varje timme, dagen gick ju bra, men på natten vaknade jag varje gång och jag var som en sombie när jag vaknade. Sen fick jag skriva upp allt jag gjorde! Disk, gå till affären, ja vad man gör under en dag, aktiviteter.
Så mitt tryck var nog högt pga att jag inte kunde sova, blev ju väckt hela tiden.
Den skuylle oxå sitta på ett speciellt sätt och de kontrollerade noga att den fungerade!
Är det så de gjorde för dej oxå??

Kraaaaaaaaaaaaaaaam