lördag 19 februari 2011

Ny-gamla kontakter.

Igår kväll hörde två gamla kompisar av sig. En tjej som jag känt sen slutet av 60-talet. Vi pratades vid i telefon för 6-7 år sedan. Lovade varandra att hålla kontakten och att jag skulle ringa henne. Men sen kom det stora skrivbordsrensningen ivägen. Jag lyckades rensa bort telefonboken. Skulle försöka att söka efter hennes nummer men det är ju så med mig att det kommer så mycket i vägen hela tiden. Men igår fick jag tag på henne via stayfriends, eller rättare sagt hon hade addat mig. Men nu är kontakten återupptagen. Sen ringde min gamla arbetskamrat som gick under jorden för ett par år sen. Vi umgicks väldigt mycket även privat. Funderingarna på henne har varit många. Har gjort en massa försök att få kontakt med henne men inte lyckats. Även en av mina jobbarkompisar har försökt. Men igår tog hon kontakt själv. Hon skämdes lite över att hon inte svarat på mailen och mina försök på facebook. Hon har haft det riktigt tufft och bara inte orkat ha kontakt med någon. Nu börja hon få en framtidstro och ska återknyta kontakten med alla igen. Det var härligt att få höra hennes skratt igen. Det blev många skratt och jag lova att ringa henne i helgen igen.

Inga kommentarer: