måndag 7 februari 2011

Vad då sjuk???

Var till läkaren idag och det var inte roligt när jag fick mina provsvar. Det mesta var dåligt. Läkaren var mest oroad över mitt höga blodtryck. Vi ska nu i första hand ta tag i det, tyckte hon. Är nu uppsatt på väntelista på blodtrycks-maskin som ska ta blodtrycket under 24 timmar. I väntan på den så har jag fått ytterligare en medicin mot blodtrycket. Ska äta två olika mediciner mot trycket, hur sjukt kan det vara. Men läkaren vet väl vad hon håller på med. Den nya medicinen ska vidga blodkärlen i bena och på det sättet minska trycket.( Inte för att jag fattar hur det går till, hahahaaha, tycker det låter lite lustigt). Läkaren ville att jag skulle vara hemma ett tag, men det vill inte jag. Hon tala om att jag var sjuk även om jag inte kände mig sjuk. Fick lova henne att jag ska stanna hemma om jag inte mår bra eller om blodtrycket fortsätter ligga högt. Min huvudvärk trodde hon var nån förkylning som inte ville bryta ut, inget att oroa mig för. Den går nog över sa hon. Om det nu är en förkylning som inte vill bryta ut hoppas jag att den försvinner lika fort som den kom. Jag har inte lust att var sjuk igen.

När jag sedan var ner till apoteket börja tanten där i fråga sätta blodtrycks-medicinen. Jag sa som det var, att det är läkaren som har skrivit ut den och att det är helt rätt. ( Jag blir så trött på att dom jämnt ska i frågasätta mina mediciner). Sen säger tanten att om medicinen fungerar så finns det större förpackningar och börja rabbla alla storlekar. Jag avbröt henne och sa att det där kan nog läkaren som ska skriva ut receptet. ( Blodtrycks-medicin får man först testa med en provförpackning innan läkaren skriver ut större mängder.) Tanten blev nog lite sur men det skiter jag fullständigt i, orkar inte med deras ifrågasättande hela tiden. Hahahahahaha, jag är nog en riktig liten surkärring själv, i alla fall när jag är på apoteket.

Inga kommentarer: