lördag 12 februari 2011

Lanzarote.









Det blir en resa till Lanzarote. Det är 12 år sen vi var där och äntligen återvänder vi dit. Vi hann inte se hela ön och ska nu reparera det. Ett måste är kaktus trädgården. Den ska vara sååå fin. Självklart blir det en busstur till Timafaya ett riktigt månlandskap. Hoppas att hitta en resa som inkluderar middag. Man får mat som grillas över vulkanvärmen, kommer ihåg att jag gilla den maten.
Det ska bli så skönt att få sol o värme igen. Och att ha två semester veckor så där lite oplanerat och på våren är ju inte helt fel. Men lite oplanerad menar jag att vi inte från början hade tänkt oss en resa. Men i tisdags var vi in och kolla runt på olika resor. Givetvis blev vi sugna och hitta en resa som vi båda kunde tänka oss. Fick slänga mig på telefonen och ringa min chef för att höra om jag kunde få semester då. Han blev lit snopen när han hörde att det var jag som ringde vid den tiden på dygnet. Jag haspla ur mig att "Bosse vill åka utomlands och har hittat en resa som han bara behöver klicka på". Hahahaha, han måste tyckt att jag var helknäpp. Men det var självklart inga problem att få semester. Chefen sa att det bara var att klicka, hahahaha.
Både jag och Bosse behöver ett break från vardagen och vad är då bättre än en resa till varmare breddgrader. God mat o dryck, mycket sol o bad det kan göra underverk för dom flesta. Tänk att bara slippa stå vid spisen på två veckor gör en glad. Det är som Sandra sa "det är ni värda". Jag kan bara hålla med henne.
Måste kanske säga att bilderna är lånade så det är inte jag som tagit dom.

Inga kommentarer: