söndag 6 februari 2011

Inga större syn-förändringar.

Huvudvärken är tillbaka, undra vad det kan vara. Jag ska till läkaren i morgon så jag får höra med henne vad det kan vara. För det är inte normalt att ha en sån här huvudvärk.

Var till optikern igår. Innan jag åkte dit sa jag till gubben att jag struntar att ta med mig linserna, dom har ju alla uppgifter om styrka och sånt. När jag kom dit visa det sig att man skulle ha linserna med. Har vi tur finns det linser här säger optikern. Först gjorde vi en synundersökning för glasögonen, läsdelen var lite försämrad. Sen visa det sig att just min styrka på linserna var slut så jag var tvungen att åka hem och ta på mig mina. Tillbaka till optikern för fortsatt undersökning. Skulle behöva lite starkare styrka för närsyntheten men då kan synen på långt håll bli sämre. Så vi behöll samma styrka som jag har. Hade nästan tänkt mig ett par nya glasögon men efter missen med linserna orkade jag bara inte prova ut nya bågar. Jag kan ju gå in när som helst och bara beställa nya. Synundersökningen är ju klar så det går ju lite fortare då.

I brist på bra TV- program så var vi tvungna att se på melodifestivalen igår. Tycker det är ett riktigt skitprogram. Som vanligt var dom flesta låtarna hur dåliga som helst. En låt fastna jag för och den gick vidare ( konstigt nog). Det var nr: 2 Me and my drum eller något ditåt. Swingfly eller nåt sånt hette gruppen, hahahaha vilket minne jag har. Eller är det bara så att min hjärna inte tar in oviktig information.

Nu blir det söndags fika och bläddra lite i morgontidningen.

Inga kommentarer: