tisdag 22 februari 2011

Gubben är snäll, han.

Idag blev jag bjuden på fläsk och löksås ( mums ) av gubben. Men disken kom jag inte undan. Fattar inte hur svårt det kan vara att skölja av disken och ställa in den i diskmaskinen. Inte heller varför det ska vara så svårt att torka av spis och fläkt. Men det är nog lika bra att jag gör det själv så jag vet att det blir ordentligt rent, hihi.

En enkel fråga. Hur stavas Khaddafi? Har dom senaste dagarna sett tre olika stavningar, Gaddafi, Khaddafi och Kaddafi. Själv har jag endast sett stavningen Khaddafi förut och har hela tiden trott att det var rätt. Kan det vara så att massmedia stavar medvetet fel för att reta upp gubben lite? Aftonbladet håller sig till Gaddafi, Expressen kör med Khaddafi, DN tar det säkra före det osäkra och skriver ena dagen Gaddafi och den andra dagen Khaddafi och SVT använder alla tre stavningar i en salig röra.

Mera snö fick vi idag, hur mycke snö ska vi få innan våren infinner sig. Nu är det längesen jag hörde någon säga att det är så fint med snö och kyla. Tydligen har även vinterälskarna fått nog.

Har tänt en massa värmeljus och ska nu mysa i mitt soffhörn.

3 kommentarer:

Livsnjuterska sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Livsnjuterska sa...

Ja, Kathrin jag har till och med sett stavningen Khaddaffi, tydligen så görs K om till G. Så med andra ord heter du Gathrin och jag Ann Gristine, hahahahahahahahaha
Nu var väl jag rolig, eller hur??

Kraaaaaaaaaaaaaaaam

Kathrin sa...

Hahahahahaha, ja, nu var du rolig.
I morse fick jag svar på varför det finns flera stavningar. Man kan tydligen översätta namnet på olika sätt, alla sätt är tydligen rätt.