lördag 12 februari 2011

Lördagen snart avklarad.

Har haft besök av Buddha, prinsessan och deras mamma. Prinsessan prata hela tiden, det hoppar ur en massa roliga saker ur hennes mun. Buddha har blivit stor och har börjat vända på sig. Men hon tycker allra bäst att få vara uppe i famnen. Deras mamma var lika glad som vanligt. Med henne har man det inte tråkigt.

Efter att dom farit hem så tog jag itur med pappas årsredovisning. Den är nu klar, ska bara kopiera några papper till. Det ska bli så skönt att få lägga i brevlådan. Sen blir det en väntan på att se om den blir godkänd.

Pappa har börjat röra sitt lama ben. Röra är väl inte riktigt rätt att säga, det är mer att han kan lyfta benet. Han säger nu att han vill ha en gymnast för han ger sig bara den på att han ska börja gå igen. Och med hans envishet så gör han säkert det om han bara får rätt hjälp. Sjukgymnasten har inte varit med om något liknande, efter 19 års förlamning så verkar förlamningen börja försvinna. Jag vet inte vad jag ska tro. Det skulle vara bra om han nu kunde börja gå för då skulle vi kunna fara till banken och fixa en fullmakt till mig. Sen kan vi ta bort godmanskapet och jag slipper denna jobbiga årsredovisning. Och han kan göra precis vad han vill med sina pengar. Men, men, jag tror inte på det förrän jag ser det. Ett stort önsketänkande är vad det är.

Ska börja att ta fram sommarkläderna och se om jag måste köpa något nytt. Resväskorna ska ner från vinden. Gå igenom alla böckerna som ligger olästa och bara väntar på en läsare. Välja ut ett gäng som ska med på vår resa. Jag har lite att göra framöver. Men det första som ska göras är att fixa middagen.

1 kommentar:

Livsnjuterska sa...

Meeeeeeeeen otroligt, varit förlamad i 19 år och börjar på att få känsel tillbaks.
Ja det var en samling du haft hos dej i dag, Buddah en Prinsessa och en mamma, skrattade när jag läste detta!

Kraaaaaaaaaaaaaam