söndag 6 februari 2011

En längre rast,

Nästan hela dagen har jag suttit med papper och siffror. Har nu fått fram alla papper och kopierat det mesta. Har bara att räkna ut och sen renskriva. Sen blir det en väntan på svar om årsredovisningen är godkänd. Lika spännande varje gång. Allt är nytt för i år, inget stämmer med föregående år. Jag blir så trött på alla ändringar som görs. Och ändringarna är inte för att underlätta utan tvärtom. Dom har krånglat till det, ändrat regler utan förvarning. Jag kan inget annat göra än att skriva ett tillägg, att vissa regler inte kan tillämpas då det inte går att kvittera i efterhand. Och att den som ska kvittera inte kan skriva gör inte saken bättre. Jaja, det är som det är. Ska nu lägga fram en del papper som jag ska ta med mig till jobbet och kopiera, sen tar jag en längre paus från allt vad papper heter. Får ta kvällarna eller nästa helg för att få allt färdigt. Alla kopior ska också sorteras och numreras, pust o stön. Minst ett femtiotal kopior.

Huvudvärken har inte blivit bättre av allt jobb. Det är tur att det finns piller. Ser fram emot en mugg kaffe och att slappa i soffan.

Inga kommentarer: