söndag 27 februari 2011

Nya och gamla hem.

Sitter här och har just inte så mycket att göra mer än att njuta av lugnet och tystnaden. Riktigt skönt att få några lugna morgontimmar. Vi ska till Ikea idag. Äntligen ska jag få mina tavelhyllor som jag ska ha i köket. Jag ska ha mina kokböcker i dom. Sandra har haft en snygg köpmansdisk som jag köpte av henne igår och ska köpa en till idag på Ikea. Bosse och jag kom på att det blir en bra lösning med dessa två diskar som tv-bänk. Vi har haft så stora problem hur vi ska ha det i vardagsrummet när det gäller tv:n. Våra krav har varit, en bänk som täcker hela väggen ( 3,55 m ), många lådor och inte för låg. Har kollat runt men alla bänkar vi sett har varit för låga eller varit för korta eller långa. Nu verkar det som om vi hittat det vi vill ha. Tack vare Sandras köpmansdisk blev lösningen enkel. Hoppas det blir lika fint som vi tänkt oss annars står vi med minst en disk ( eller vad jag ska kalla den ) för mycket.

Lördagen hade vi Felicia och Emilia här. Emilia som som är 3 månader och brukar ammas skulle nu få bröstmjölk på flaska hela dagen. Hon tillhör en grupp av barn som spyr riktigt ordentligt efter matning. Men under hela dagen blev det inte så mycket spyor, där emot dregla hon desto mer. När Sandra kom för att hämta Emilia så fick hon hela dagens matskörd över sig, hahaha. Man kan ju undra om lilltjejen sparat allt tills mamma kom för att ge tillbaka för att hon inte fått maten från rätt ställe, hihihi. Felicia gjorde en egen bok. Hon rita och vek papprena på mitten och vips så blev det en bok. Morfar fick rita en blomma och skriva hennes namn. Mormor skulle rita Hallo Kitty, men den blev för liten. Felicia förklarar att det ska vara en stor Hallo Kitty, hon rita ögon och näsa och jag skulle rita ansiktet runt hennes ögon och näsa. Jag gjorde som hon ville och när jag blev klar säger Fliso "Vad duktig du är". Felicia ville sova i mormor o morfars hem. Det tjata hon om hela dagen. Men hennes övernattning blev i stället faster Lottas nya hem, hahaha. Hon skulle inte sova i sitt nya hem, sa hon bestämt. Så lyckan var gjord då faster och farmor hämtade henne. Munnen gick i ett på henne, mycket om gamla och nya hem.

Inga kommentarer: