lördag 19 februari 2011

Istider!

Hatar denna vinter. Ska den aldrig släppa sitt tag? Fick en köldchock igen. Gick ut för att hämta morgontidningen klockan halv sex. Ytterdörren hade nästan frusit fast, fick ta i riktigt ordenligt för att få upp den. När jag hade fått upp den kom kylan och nöp till hela min stora kropp. Det gjorde riktigt ont att andas in denna kalla luft. Bara att sluta andas och springa ut till brevlådan, sen snabbt tillbaka. När dörren var stängd från insidan gick jag och kolla termometern, den stod på - 22,1. Är den nya istiden här nu undrade jag för mig själv. Kan det vara så jäkligt att vi inte får någon vår i år. Hemska tanke. Tänker på mina två arbetskamrater som nu sitter i värmen i Thailand och slipper detta snöande och denna kyla. Skulle gärna byta med dom, men det skulle dom aldrig vilja göra. Avundsjuk? Jag? Nej det är jag inte. Kanske lite. Men det är ju inte så långt kvar innan vi också är nere i värmen.

Inga kommentarer: