söndag 27 februari 2011

Storröj var det här.

Har nu tagit kväll efter en jobbig dag. Först var vi till Ikea och handla. Fick tag i det vi skulle ha + lite till. En hel del stearinljus hitta ner i mina påsar. Dom bara hoppa ner och blev kvar,hihi. Sen hem , fixa middag och disk. Efter det börja vi tömma vitrinskåpet och fick ner böckerna från hyllan. Flytta vitrinskåpet och ställde undan bokhyllan. Tog in köpmansdisken som vi köpte av Sandra, flytta över tv, förstärkare, DVD- spelaren och demond-boxen från gamla bänken . Det var inte precis att bara lyfta över grejerna, alla dessa sladdar som skulle kopplas om och redas ut höll på att ta livet av mig. Tömde gamla tv-bänken. Det är där vi är nu. Resultatet är nu att köket är fullt med glas som ska diskas innan dom åker tillbaka in i vitrinskåpet. I vardagsrummet ser det ut som en orkan har farit fram. Det är böcker och en massa prylar över bord och golv. I soffan finns det en ledig plats som jag kan sitta i och titta på eländet. I morgon ska DVD-skåpen tömmas på alla filmer, vilket betyder nya högar. Skåpen ska monteras ner. När det är gjort ska nästa köpmansdisk in, som Bosse förhoppningsvis har monterat ihop under dagen. Hinner jag så kan jag börja med mina högar med film och böcker. Jag har ju endast kvällarna att få i ordning här hemma så det kommer nog att ta hela veckan att få i ordning på allt. Men det blir fint när det är klart.
Just nu sitter jag och fundera varför vi satte igång med detta projekt. Det är inte klokt vad man ställer till det för sig. Nu ska jag koka mig en mugg te och ta mig en kvällsmacka. Det är jag värd efter allt slit.

1 kommentar:

Livsnjuterska sa...

Det kommer att bli kanooooooooon fiiiiiiiint när det är klart! Men det är inte kul när det pågår, när man ser tornadon man har skapat.
Som här, vi lever i kartonger och det är inte alls kul!

Du får lägga in bilder så jag får se hur det blev
Kraaaaaaaaaaaaaaaam-