onsdag 20 oktober 2010

Oväder, eller?

I morse höll jag på att bli överkörd på ett övergångställe. Det var knappt en dm ifrån. Tjejen som körde såg inte ens åt mitt håll och än mindre bromsa hon. Efteråt blev jag förbannad på mig själv, jag skulle ha sparkat till bilen så kanske hon hade vaknat till. Man kan undra hur hon lyckats få körkortet.

Läste i nån tidning idag, att min musiklärare från högstadiet fortfarande spelar kyrkorgel. Jag som trott att han dog för flera år sen. Han måste vara minst 90 år. Kan det vara möjligt att han fortfarande spelar för publik. Det är nästan som jag har lust att åka till kyrkan nästa helg och se om det verkligen är han. Han spela på mitt första bröllop i Västerhaninge. När jag sen flytta till Tumba fick jag honom som granne och han jobba då i Borkyrka kyrka. Lite nyfiken blir jag allt. Men att gå så långt som att åka till kyrkan för att se om det är han finns inte på min karta.

Kallt har det varit hela dagen och varning för snö är det. Lite tidigt kan man tycka. Men jag tror inte så mycket på det. Än så är det uppehåll så vi kanske klarar oss. Och om det nu måste komma ner så kan det väl vänta till helgen. Då behöver man inte ge sig ut i trafiken om man inte vill. Man vet ju hur det är med oss 08:or är när den första snön faller. Lika förvånade varje år. Det stod i tidningen att det var en klass ett varning och om det vore januari nu skulle det inte blivit någon varning alls. För då var vi inkörda på att det är vinter. Ja, det säger ju allt om oss här i Stockholm. Kanske jag för säkerhets skull ska skriva en lapp och hänga på dörren. På den kan jag skriva"om det är vitt på marken så är det snö och snö betyder att det kan vara halt". Då blir jag i alla fall inte överraskad,hihi.

Inga kommentarer: