söndag 24 oktober 2010

Norska eller svenska hälar.

Berätta för mamma att jag klara av att sticka sockor nu. Något som jag genast ångra att jag tala om. Hon börja att tala om hur man gör hälen på det norska viset. Jag sa att det är ett norskt mönster jag har, men det ville hon inte höra på. Utan gick på med att svenskarna kan inte sticka hälar. Fan vad trött jag blir på henne när hon blir så här. Jag försöker att tänka på att hon är sjuk och sluta att lyssna på henne. Den här gången lyckades jag i alla fall att hålla tyst och lät henne stå där och dra en genomgång på hur man gör. Hur som helst så verka det krångligt att göra som hon eller så är det bara att det är lite svårt att förstå när hon förklarar.

1 kommentar:

Livsnjuterska sa...

Jag udnrar jag om det är ännu mera komplicerat om man är hälften svensk och hälften norsk,hahahahahahahahahha

Kraaaaaaaaaaaaam
Jag kommer ihåg då jag lärde mej att göra hälar. Jag berättade vitt och brett för alla och nu idag om någon skulle fråga mej,har jag helt och hållet glömt bort hur jag gjorde, hhihhihihihihi