söndag 17 oktober 2010

Ingen bra söndag.

Var iväg för att köpa en ny vinterjacka. Hitta den jag ville ha, men givetvis var just den storleken som jag skulle ha slut. Tjejen i affären gjorde allt för att hitta en jacka. Hon var in på lagret och leta men hitta ingen. Hon ringde runt för att höra om någon annan butik hade den. Men tyvärr fanns den inte. Fråga om dom skulle få in dom igen men det trodde inte tjejen. Den tjejen visste vad service var, hon gjorde allt för att vi skulle slippa åka runt och leta. Tråkigt att det inte gav något resultat. Det blir till att åka in till stan och leta.

Dagens shoppingsresa gav bara några strumpor och skogshallon tvål. Väl hemma fick jag sockerfall och tog det jag hitta först i skåpet. Det föll sig så att det var Sandras kakor hon lämnade sist hon var här. Vräkte i mig kakor och mjölk, mums vad det var gott. Efter att jag lugnat ner mig och blodsockret hade gott upp i normala värden kom jag på att det inte var det mest smartaste att ta just kakorna. Jag ska ju inte äta sånt om jag nu vill gå ner i vikt. Det är inte bara att jag vill jag MÅSTE. Hur som helst så fortsatte jag att slarva och sitter nu med ett jätte dåligt samvete. Men det är bara att ta nya tag i morgon. På tisdag ska jag väga mig och då kommer det säkert att visa sig att söndagen har satt sina spår. Hahahaha, man är nog lite knäpp i huvudet som ältar ett bakslag på det här sättet. Men det kanske är bra att få ett bakslag då och då. För visst är det väl så att det är på bakslagen man lär sig? Hahahahaha, vilka ursäkter man kan hitta på. Det är ju bara att inse att det är jag själv som stoppar saker i min mun, det är ju ingen annan som tvångsmatar mig. Nu har jag lovat mig själv att inte stoppa några sötsaker i munnen. När jag får känningar så ska jag ta druvsocker och vatten, ingenting annat.

Efter en dålig söndag ser jag fram emot nästa helg. Kanske har vårat nya barnbarn tagit sig ut ur Sandras mage. Nu ska jag ha en liten fruktstund och titta lite på dumburken. Ha det.

1 kommentar:

Livsnjuterska sa...

Tur att det inte var ett "bakslag" pisk på rumpan du fick,hahahahahahahaha! Vad jag var rolig nu!
Jag som tänkte fråga dej hur du har gjort som gick ner 3 kilo på en vecka.
Det här med viktväktarna, är det svårt att hålla sej till det man ska äta, är det points nu oxå, eller har de ändrat det igen

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaam