söndag 17 oktober 2010

God morgon.

Godmorgon! Vakna med ett leende på läpparna, varför vet jag inte. Måste ha haft en trevlig dröm men kommer inte i håg den i sådana fall. Sitter nu här med tända ljus och myser. Det som skulle höja nivån på myset är en latte.

När jag kolla termometern i morse fick jag riktig köldchock. Den stod på -10. Fick packa på mig stora vinterjackan för att hämta in tidningen utan att förfrysa. Jag hatar denna kyla och ser nu ett halvår av snö, is och kyla framför mig. Bussar och tåg som kommer att strejka och en massa folk som kommer att stå och huttra o frysa i väntan på att någon buss/tåg ska komma. Ingen rolig bild precis. Jag vet att som alla andra år kommer jag att överleva denna kyla även detta år. Konstigt nog så är det bara i början av istiden som jag mår dåligt. När väl snön kommer så är det lite mysigt med vintern. Om snön får ligga kvar vill säga.

Var ut i köket och fixa ihop en latte. Passa på att titta på termometern den visa nu -3,6. En mycket bättre temperatur och det kommer att bli plusgrader under dagen.

Nu ska jag bara njuta av min latte innan frukost. Sen får jag se hur denna dag blir.

Inga kommentarer: