söndag 3 oktober 2010

Blir det tårta i morgon, eller????

Jag har haft en mysig dag med min dotter och Felicia. Gubbsen har varit ute i skogen och plockat höstistar. Felicia blir bara värre och värre när det gäller att hålla låda. Och man får passa sig för vad man säger för hon snappar allt man säger. Mille fyller år i morgon och jag råka säga blir det tårta i morgon, eller? Mitt lilla eko upprepade med en gång. Halva dagen har jag stått i köket. Fick för mig att göra rotmos med fläsklägg. Felicia har kollat allt jag gjort. Sen skulle hon också provsmaka. Och när hon provsmakar så provsmakar hon ordentligt.

Sandra och var ner till centrum för att handla. När vi kom upp till bilen så säger Sandra att vi hade skador på kofångaren och på lacken vid tanklocket. Mycket riktigt så är lacken skada med djupa repor och en buckla. Kofångaren har fått sig en kyss. Det måste ha hänt här hemma på parkeringen. Jag blir så jävla trött på att folk inte kan stå upp för vad dom ställer till. Hoppas den som skadat vår bil en dag också får sitt fordon skadat och att den som gör skadan smitter ifrån sitt ansvar. Kofångaren kommer att kosta oss runt 10 000 kronor och vad skadorna vid tanklocket kommer kosta vill jag inte ens tänka på. Ena repan är ca. 15 cm lång och går enda in till plåten. Dessa pengar hade vi kunnat ha riktigt trevligt för, en två veckors utlandssemester.

Nu väntar jag på att The event ska börja. Jag såg första delen igår och det verkar vara en serie som jag kommer att gilla. Och om jag bara kan hålla mina ögon öppna på söndags kvällarna kan jag få se hela serien, för en gångs skull.

1 kommentar:

Livsnjuterska sa...

Nej så tråkigt, vad är det med folk egentligen och förresten är väl folk inte rätta ordet,

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaam